بیمه دیجیتال
رسانه بیمه و اینشورتک ایران

اولین نشست آزمایشگاه ملی مالی با حضور استارتاپ‌های حوزه بانک، بیمه و سرمایه برگزار شد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبایی در حال عملیاتی کردن راه‌اندازی «آزمایشگاه ملی مالی» است و اولین نشست آن با حضور استارتاپ‌های فعال در حوزه بانک، بیمه و بورس برگزار شد.

در جلسه‌ای که هفته گذشته به ریاست علیرضا دلیری، دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس شورای راهبردی آزمایشگاه ملی مالی در محل معاونت علمی برگزارشد، نمایندگانی از استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های بانکی، بیمه و پلتفرم‌های مرتبط با بازار سرمایه در کنار نمایندگان دانشگاه‌ها و نهادها و سازمان‌های دولتی حضور داشتند. راه‌اندازی این آزمایشگاه با تشکیل نخستین جلسه کارگروه‌های تخصصی به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

خروجی مورد انتظار این کارگروه‌ها، تسهیل توسعه فناوری‌های مالی و همفکری و ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های موجود در حوزه‌های مرتبط با بهره‌گیری از ظرفیت و زیرساخت‌های آزمایشگاه ملی مالی است.

جهت‌گیری اصلی آزمایشگاه به سمت هدایت پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها به سمت حل چالش‌های واقعی و روز حوزه مالی کشور و ارائه راه حل‌های نوآورانه با استفاده از زیرساخت‌های موجود در آزمایشگاه و همچنین تسهیل توسعه فناوری‌های مالی در کشور است.

در این نشست محمدرضا فرحی مدیر عامل بیمه‌بازار، حامد ولی‌پوری مدیرعامل ازکی و بهاره شریفیون مدیرعامل بیمه دات‌کام از سوی استارتاپ‌های بیمه‌ای حضور داشتند.

آزمایشگاه ملی مالی در دانشکده مدیریت دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی مستقر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.