بیمه دیجیتال
رسانه بیمه و اینشورتک ایران

پروانه فعالیت شرکت بیمه هوشمند فردا صادر شد / ورود یک شرکت بیمه تمام‌دیجیتال به صنعت بیمه کشور

شرکت بیمه هوشمند فردا از سوی نهادناظر موفق به کسب پروانه فعالیت شد و به این ترتیب صنعت بیمه کشور عضو دیگری را به جمع خود راه داد.

براساس قانون تأسیس موسسات بیمه غیردولتی و قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری و با تأیید شورای عالی بیمه و تصویب مجمع عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجوز فعالیت شرکت بیمه هوشمند فردا صادر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی مجوز فعالیت این شرکت، پس از طی فرآیندهای مرتبط برای اخذ پروانه صادر شده و شرکت بیمه هوشمند فردا از تاریخ صدور پروانه، مجاز به انجام عملیات بیمهای در تمام رشته‌های بیمه‌ای خواهد بود.


بر اساس این گزارش، علی بنیادی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی طی نامه‌ای جداگانه با اعلام صدور مجوز فعالیت شرکت بیمه هوشمند فردا اظهار امیدواری کرد این شرکت نیز مانند باقی شرکت‌های بیمه فعال در صنعت تلاش و دقت خود را در رعايت قوانين و مقررات مربوط به كار گیرد. او با اشاره به وظیفه تنظیم‌گری بیمه مرکزی از نظارت بیمه مرکزی بر روند بیمه‌گری این شرکت تازه‌پا در قوانین و مقررات مربوط خبر داد.


او همچنین در این نامه انتظارات نهاد ناظر از شرکت هوشمند فردا را فهرست کرد. در این نامه آمده است:‌ «از شرکت بیمه هوشمند فردا انتظار می‌رود تا با توسعه محصولات فناورانه مورد نیاز، خدمات بیمه ای را به‌صورت کاملاً دیجیتال و با استفاده از ابزارها و فناوری‌های روز و هوشمند از قبیل هوش مصنوعی و نرم افزار اختصاصی هسته بیمه‌گری روزآمد به بیمه‌گزاران ارائه کند و به تبع آن، به نتایج مطلوبی دست یابد.»


تأکید بر رویکرد هوشمندسازی بیمه


آنچه بیمه مرکزی در ابتدای کار به عنوان شرح وظایف و مأموریت خاص شرکت بیمه هوشمند فردا آورده است با کلیدواژه «هوشمند» همراه است، رویکردی که شرکت بیمه تازه‌پای صنعت بیمه به آن تأکید دارد. بیمه‌گری تمام هوشمند. افزایش پوشش بیمه‌ای در مناطق کمتر توسعه‌یافته با توسعه ابزارهای بیمه‌گری هوشمند، نظارت برخط و هوشمند بر زنجیره فرآیندهای شرکت، پیشگیری و مدیریت تقلبات و خطاهای احتمالی انسانی و افزایش رضایتمندی بیمه‌گزاران از طریق افزایش دقت و سرعت در رسیدگی به درخواست‌های صدور، اعلام و پرداخت خسارت عادلانه به صورت برخط از مواردی است که معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در فهرست انتظارات نهاد ناظر از آن یاد می‌کند.

در فهرست انتظارات بیمه مرکزی از شرکت بیمه هوشمند فردا ارائه گزارشات ریسک‌سنجی برخط از جزییات موثر در پارامترهای رشته های بیمه‌ای با استفاده از داشبوردهای مدیریتی هوش تجاری و همچنین همکاری برای رشد و توسعه سریع‌تر محصولات و ابزارهای نوین بیمه‌ای و ایجاد هم‌افزایی همگرا در زیست بوم نوآوری صنعت بیمه کشور نیز یاد شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.