بیمه دیجیتال
رسانه بیمه و اینشورتک ایران

وزیر اقتصاد در مجمع عمومی سالانه بیمه ایران مطرح کرد/ برنامه‎‌های حاکمیتی را پیش ببرید

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در مجمع عمومی عادی سالانه بیمه ایران، ضمن تقدیر از عملکرد و زحمات مدیران این مجموعه، از آنها خواست در سال های آتی، محور گزارش خود را میزان تحقق اهداف و برنامه های حاکمیتی این شرکت قرار دهند.

سید احسان خاندوزی در این جلسه که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: «طبیعی است سال گذشته، نوساناتی به واسطه تغییر دولت و جابجایی های مدیریتی و به تبع آن، برخی اولویت ها و برنامه‌ها، در عملکرد بیمه‌های کشور رخ داده باشد، اما برای سال 1401 توقع داریم، گزارش هیئت مدیره بیمه ایران، متحول شده و با مختصاتی بهتر ارائه شود.»

او با اشاره به اینکه بیمه ایران، تنها بیمه دولتی باقی مانده است، گفت: «طبیعتاً باید از این به بعد در گزارش سالانه این شرکت به مواردی که وظیفه اختصاصی و حاکمیتی محسوب می شود، بیشتر پرداخته شود؛ مواردی که ما به عنوان حاکمیت، توقع داریم، به عنوان یک بیمه دولتی به آن ورود کنند.»

خاندوزی تصریح کرد: «البته مقایسه عملکرد با سایر بیمه‌ها خوب است اما یک محور شما باید این باشد که نیاز‌ها و توقعات خاص دولت از بیمه ایران، به عنوان تنها بازوی رسمی دولت در صنعت بیمه را چگونه برآورده کرده‌اید و تمایز شما در مأموریت‌های بیمه ای نسبت به سایر رقبا که احتمالا چنین مأموریت‌هایی ندارند، چیست؟»

سید احسان خاندوزی از جمله مأموریت‌های مورد انتظار بیمه ایران را ورود قوی‌تر به موضوعات راهبردی مثل صنایع بزرگ کشور، شرکت های هواپیمایی و کشتیرانی و نیز ارائه خدمات بیمه‌ای بین‌المللی عنوان کرد که به گفته او توقع می‌رود بیمه ایران، بعد از احیای احتمالی برجام، به سمت آن برود و برایش برنامه داشته باشد.

وزیر اقتصاد پرداختن به وجه «تحولی» بیمه ایران را به عنوان موضوع مهم دیگری که انتظار می‌رود در گزارش‌های آتی سالانه آن، جلوه پر رنگ‌تری داشته باشد، مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: «بیمه ایران به عنوان بازوی بیمه ‌ای دولت نباید به این اکتفا کنید که بالای 50 درصد حق بیمه شخص ثالث و خودرو را در اختیار دارید، بلکه باید بگویید برنامه تحولی شما چیست و مثلاً در زمینه بیمه عمر و پس انداز و فعالیت بیمه‌ای در شهر ها و روستا‌های کوچک چه خدماتی می‌توانید ارائه دهید که به طور معمول، سایر بیمه‌ها به سراغ آن نمی‌روند.»

خاندوزی «کیفیت خدمات» را از جمله نکات دیگری عنوان کرد که باید در گزارش‌های آینده بیمه ایران به آن پرداخته شود و از مرکز تحقیقات این شرکت خواست به دنبال تعریف شاخص‌هایی برود که با آن بتوان کیفیت خدمات ارائه شده را مورد سنجش و ارزیابی قرار داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.