بیمه دیجیتال
رسانه بیمه و اینشورتک ایران

بیمه تعاون در هشتمین نشست سه‌شنبه‌های نوآوری به ارائه محصولات جدید پرداخت / تاوینو؛ ضامن رضایت مستمر مشتری

در هشتمین نشست سه‌شنبه‌های نوآوری که با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، اعضای هیئت عامل بیمه مرکزی، یونس مظلومی، مدیر عامل بیمه تعاون و فعالان و کارشناسان فناوری این شرکت برگزار شد، بیمه تعاون به معرفی پروژه‌های نوآورانه خود پرداخت. در این نشست بیمه تعاون طرح‌های نوآورانه‌ای را معرفی کرد که یا به مرحله اجرا درآمده‌اند و یا در حال طراحی هستند. طرح‌هایی که نمایانگر قدم گذاشتن در مسیر تحول دیجیتال و ادغام در جریان دگرگونی‌های جهانی و ملی است.

یکی از محصولات و خدماتی که در این نشست معرفی شد، بیمه بدنه کیلومتری است. این محصول که از سوی مصطفی زحمتی پاک، مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه تعاون ارائه داده‌ شد، در مرحله طراحی است و به زودی اجرا خواهد شد. زحمتی در این مورد تأکید می‌کند که در طراحی بیمه بدنه کیلومتری، به امکانات و بسترهای بیمه تعاون توجه شده و متناسب با آن برای این شرکت شخصی‌سازی شده است: «مشابه این پروژه در چند شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و تلاش ما این است که تغییراتی را جهت بومی‌سازی برای شرکت بیمه تعاون در این پروژه اعمال کنیم.»

تأکید این برنامه بیشتر بر بازدید اولیه است. زحمتی در شرح فرآیند و نحوه کار این برنامه این‌طور می‌گوید: «نحوه کار با این برنامه به این شکل است که امکان انجام کارشناسی توسط کارشناسان خود شرکت بیمه تعاون فراهم است. بیمه‌گزار و مشتری می‌تواند از اتومبیل خود برای ارسال مستندات به شرکت بیمه بازدید کند. اقدامی که در برنامه ما وجود دارد و به زودی هم اجرایی خواهد شد، ارتقا و اتصال برنامه بازدید اولیه است که امکان صدور بیمه‌نامه بدنه اتومبیل به صورت کیلومتری را فرهم می‌کند. این امکان به صورت ادواری برای بیمه‌گزار وجود دارد که بتواند ار اتومبیل بازدید کند، در جریان نکات فنی و مشکلات احتمالی قرار بگیرد و با ارسال تصاویر، فرایند صدور بیمه‌نامه‌های بدنه اتومبیل به صورت کیلومتری را شروع کنیم و در آینده گسترش دهیم.»

درمجموع سازوکارهایی برای بهبود عملکرد در حوزه‌های مختلف در بیمه تعاون در نظر گرفته شده که در این نشست هم چند نمونه از آنها معرفی شدند: از جمله این‌که از نظامی پیشنهاداتی سخن گفته شد که بر اساس آن کارکنان و شبکه فروش پیشنهادات خود را به صورت ماهانه با حضور رییس بیمه تعاون ارائه می‌دهند و در این هم‌فکری‌ها ایده‌های نو امکان ظهور پیدا می‌کنند.

طبق آماری که توسط بیمه تعاون در هشتمین سه‌شنبه‌های نوآوری ارائه داده شد، تاکنون بیش از 800 پیشنهاد دریافت شده که 12درصد این پیشنهادات به مرحله بررسی بیش‌تر راه پیدا کرده‌اند، 10درصد آن‌ها پذیرفته شده‌اند و 5درصد آن‌ها به طور کامل اجرا شده است. از طرف دیگر برای کمک به مدیران و در جهت کمک به تسریع تصمیم‌گیری مدیران ارشد، یک داشبورد مدیریتی طراحی شده است تا اطلاعات به موقع در اختیار آنها قرار گیرد.


اینشورتاک، بستری برای معرفی صنعت بیمه به زبان ساده


استعدادیابی، ارتقای مهارت سخنوری و از همه مهم‌تر آموزش. اهدافی که بیمه تعاون در برگزاری مسابقات اینشورتاک به دنبال آن است. رویکردی بسیار بااهمیت در صنعت بیمه که در نشست سه‌شنبه‌های نوآوری بیمه مرکزی نیز از آن به عنوان اقدامی شایسته یاد شد. به طوری که علی بنیادی نائینی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در نشست سه‌شنبه‌های نوآوری تاکید که باید از ظرفیت‌های اینشورتاک در قالب تدتاک برای معرفی محصولات و خدمات بیمه‌ای به زبان ساده استفاده شود.

مسابقه سخنرانی فعالان صنعت بیمه در سال گذشته با اقدام بیمه تعاون و حمایت بیمه مرکزی نخستین دوره آن برگزار شد و دومین دوره آن نیز امسال در حال برگزاری است. در اینشورتاک هدف بر این است که با استفاده از ابزارها و تکنیک‌هایی که در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد، ایده‌های آنها پرورش داده شود.  این اقدام در مبحث فرهنگ‌سازی بیمه اهیمت بسیاری دارد؛ چرا که امروز یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت بیمه شناساندن مفاهیم بیمه‌ای به مشتریان است.


بیمه تعاون و محصولاتی که رضایت کاربران را نشانه می‌گیرد


در نشست سه‌شنبه های نوآوری بیمه مرکزی بیمه تعاون علاوه بر این طرح‌ها، پروژه‌های دیگری را نیز ارائه داد که یکی از این پروژه‌ها و خدمات، وبسایت دکتر بیمه است که در حوزه سلامت فعالیت دارد و این امکان را فراهم می‌کند که کاربران به صورت آنلاین و از طریق این سایت خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کنند. از دیگر پروژه‌های ارائه‌شده از سوی بیمه تعاون در این نشست بیمه درمان تکمیلی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، بیمه توقف کسب‌وکار – که بیش‌تر به دلیل پاندمی ضرورت شکل‌گیری چنین سرویسی به وجود آمد – و بیمه‌های دیگری مانند بیمه زندگی، بیمه تعاون و بیمه درمان تکمیلی خانواده است. خدماتی که به گفته یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون بهبود رضایت مستمر مشتریان را به دنبال خواهد داشت؛ همان رویکردی که قرار است با عنوان «تاوینو» مسیری باشد برای ضمانت رضایت مشتری.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.