بیمه دیجیتال
رسانه بیمه و اینشورتک ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بیمه سرمد و صندوق توسعه فناوری‌های نوین / ضمانت‌نامه‌های صندوق بیمه می‌شوند

بیمه سرمد و صندوق توسعه فناوری‌های نوین در راستای رفع نیازهای نرم‌افزاری و زیرساختی و امکان ایجاد شرکت نرم‌افزاری تخصصی مشترک در سومین روز از اینوتکس 2023  تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش صندوق توسعه فناوری‌های نوین؛ تفاهم‌نامه همکاری بین بیمه سرمد و صندوق توسعه فناوری‌های نوین به‌منظور معرفی فرصت‌های و پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری، امکان همکاری و هم‌افزایی گروه شرکت‌های نرم‌افزاری تخصصی صندوق با بیمه سرمد در راستای رفع نیازهای نرم‌افزاری و زیرساختی و امکان ایجاد شرکت نرم‌افزاری تخصصی مشترک توسط طرفین جهت راه‌اندازی پروژه‌های نرم‌افزاری مشترک منعقد شده است.

امکان استفاده از ظرفیت‌های طرفین جهت سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها، شرکت‌های حوزه فین‌تک، اینشورتک و برندسازی و اخذ مجوز به‌عنوان شعبه پارک فناوری پردیس از مراجع ذی‌صلاح، راه‌اندازی مرکز نوآوری با مأموریت حمایت از استارت‌آپ‌های بیمه‌ای، راه‌اندازی مدل اولیه سوپرمارکت ارائه خدمات جامع مالی، همکاری جهت راه‌اندازی پلتفرم نئواینشورنس و همکاری جهت تعریف محصولات نوین حوزه بیمه از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

سید روح‌الله میر امینی، مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تشریح محصولات و خدمات این فناورانه این صندوق در زیست‌بوم فناوری کشور گفت: «این سامانه‌ها در راستای بهره‌مندی بانک‌ها و سایر نهادهای مالی از جمله بیمه‌ها برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های مالی است. به‌طوری‌که نهادهای مالی می‌توانند با این محصولات شرکت‌های متقاضی خدمات و تسهیلات را به‌خوبی اعتبارسنجی و ارزیابی کنند.»

او با تأکید بر ارائه خدمات Paperless در مجموعه فرایندهای مالی این سامانه‌ها ادامه داد: «اکنون با 14 بانک تفاهم‌نامه داریم که ارزیابی و اعتبارسنجی صندوق توسعه فناوری‌های نوین را پذیرفته‌اند.به طوری که اگر یک شرکت فناور به سیستم بانکی مراجعه می‌کند، بانک طرح متقاضی را به ما ارجاع می‌دهد و ما ضمانت و اعتبارسنجی را انجام می‌دهیم. سعی کردیم بازیگر‌های اکوسیستم فناوری را از طریق سامانه‌ها با یکدیگر متصل کنیم.»

محمدمهدی بهشتی نژاد، مدیرعامل بیمه سرمد نیز با اشاره به تفاهم‌نامه این بیمه با صندوق توسعه فناوری‌های نوین عنوان کرد: «این تفاهم‌نامه به‌منظور بیمه ضمانت‌نامه‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین منعقد شده است و این بیمه‌نامه جزء رشته‌های اعتباری بیمه است. همچنین برنامه دیگر ما برای ارائه خدمات بیمه‌ای به حوزه دانش‌بنیان بیمه فعالیت‌های انتهای باز است؛ این بیمه برای محصولی است که امکان دارد به موفقیت نرسد، اما امکان بیمه آن وجود دارد.»


تبدیل نسخه کاغذی به دیجیتال با هوش مصنوعی


مدیرعامل بیمه سرمد در ادامه با تأکید بر توجه به رویکردهای دیجیتالی‌سازی خدمات بیمه‌ای گفت: «بیمه سرمد در تلاش است تا مراحل مختلف فعالیت‌های خود به سمت حذف فرایندهای فیزیکی و کاغذی سوق دهد. در این راستا به موضوع ارزیابی‌های خسارت ورود پیدا کرده  و در حال اجرای تبدیل نسخه کاغذی به نسخه دیجیتال با هوش مصنوعی است.»

به ادعای او، تبدیل نسخه کاغذی به نسخه دیجیتال در دیگر شرکت‌های بیمه نیز انجام شده؛ اما استفاده از هوش مصنوعی بیمه سرمد را نسبت به سایر بیمه‌ها متمایز کرده و با همین امر توانسته است تا مباحث مربوط به تقلب‌ با هوش مصنوعی را به حداقل برساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.