بیمه دیجیتال
رسانه بیمه و اینشورتک ایران

چهره‌های ۱۴۰۱ صنعت بیمه کشور به انتخاب مخاطبان عصر تراکنش / مدیران جریان‌ساز بیمه

شاید به‌عنوان فعال یا متخصصی که در صنعت مالی کشور فعال است، معتقد باشید این صنعت کم‌وکاستی‌های بسیاری از نظر فناوری دارد، ولی وقتی همین وضعیت فعلی را با وضعیت استفاده از فناوری در بسیاری از دیگر صنایع مقایسه کنیم، می‌توانیم صنعت فناوری‌های مالی را یکی از پیشروترین حوزه‌ها در کشور در استفاده از فناوری بدانیم. بسیاری این پیشران‌بودن را متأثر از متمول‌بودن بانک‌ها و صنایع وابسته به آن می‌دانند که باعث می‌شود بتوانند در این مسیر پیشرو باشند که البته ادعای کم بیراهی هم نیست، ولی وقتی کمی دقیق‌تر نگاه کنیم، صنایع متمول دیگری را نیز در کشور می‌یابیم که با وجود گردش مالی بالایی که داشته‌اند، بویی از فناوری نبرده‌اند.

پس چه چیزی اینجا فرق می‌کند؟ شاید نکته اول تغییر نگرش مشتریان به استفاده از خدمات مالی است که صاحبان صنایع مالی را ناچار به استفاده از فناوری کرده، ولی به نظر می‌رسد آنچه بیش از همه اینها در صنایع مالی کشور، نیروی محرکه این پیشران‌بودن است، «فعالان و مدیران» این صنعت هستند. شاید اگر بخواهیم تمام مدیران این صنعت را با کمی اغماض در یک فهرست قرار دهیم، تعدادشان به دو هزار نفر هم نرسد. اما همین‌ها کسانی هستند که به واسطه نگاهی که داشته‌اند و به پشتوانه منابع مالی این صنعت و به پشتوانه تیم‌هایی که ساخته‌اند، طعم فناوری در صنایع مالی را زیر زبان کاربران برده‌اند.

یقیناً در این فهرست دوهزارنفره کم نیستند کسانی که تفکرات متفاوت یا حتی بعضاً متناقضی با یکدیگر دارند و حتی برخی از مدیران هم بوده‌اند که نه بر اساس لیاقت و شایستگی و تجربه، بلکه بر اساس تصادف یا رابطه در جمع مدیران صنعت قرار گرفته‌اند، اما هر چه هست، برآیند کلی این جمع حدوداً دوهزارنفره مثبت به نظر می‌آید.

از همین رو در شماره پایان سال ماهنامه عصر تراکنش در گروه‌های مختلف، مدیران منتخب از دید مخاطبان معرفی شدند و بر همین اساس در یک نظرسنجی از مخاطبان خواسته شد تا مدیران منتخب خود را در گروه‌های مختلف انتخاب کنند و بیش از ۱۵۰۰ نفر از فعالان صنعت در این نظرسنجی شرکت کرده و نظرات خود را اعلام کردند.

آنچه در ادامه می‌بینید صرفا مدیران منتخب صنعت بیمه به انتخاب مخاطبان پایگاه خبری راه پرداخت و ماهنامه عصر تراکنش هستند.


معصوم ضمیری، مدیرعامل بیمه پاسارگاد


داشتن عمر مدیریتی ۱۴ساله در شرکت بیمه پاسارگاد و ساختن یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های فروش بیمه عمر در کشور را شاید بتوان از عمده‌ترین دلایلی دانست که امروز معصوم ضمیری را به‌عنوان صدرنشین مدیران بیمه در نظرسنجی سال ۱۴۰۱ قرار داده است. ضمیری از جمله معدود مدیران بیمه‌ای است که با تکیه طولانی بر صندلی مدیرعاملی در بیمه پاسارگاد توانسته استراتژی بلندمدت این شرکت در زمینه بیمه‌های زندگی را تحقق ببخشد. معصوم ضمیری که امروز یکی از پیشکسوتان صنعت بیمه به‌شمار می‌رود، دارای مدرک کارشناسی ارشد حسابداری و علوم مالی دانشکده حسابداری و علوم مالی شرکت نفت تهران است که در کارنامه طولانی حضورش در صنعت بیمه کشور سابقه مدیرعاملی و ریاست هیئت‌مدیره شرکت بیمه آسیا، مدیریت مالی و اداری شرکت بیمه آسیا، مدیریت مالی بیمه آریا، مدیرعاملی شرکت بیمه اتکایی امین و عضویت در هیئت‌مدیره شرکت بیمه اتکایی امین را دارد.


هادی اویارحسین، مدیرعامل بیمه پارسیان


نهال زندگی پارسیان، صندوق امانات در حوزه محصولات بانکی و بیمه‌ای و همچنین استفاده از سامانه‌های هوشمند صدور و پرداخت خسارت آنلاین و برنامه‌های دیگری که این روزها بیمه پارسیان جهت نوآوری در محصولات و ارائه راهکارهای جدید بیمه‌گری در پیش گرفته، مرهون نگاه خاص هادی اویارحسین، مدیرعامل بیمه پارسیان است؛ مدیری که در سابقه فعالیت خود ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه دانا، عضویت در هیئت‌مدیره و معاونت فنی شرکت بیمه البرز، عضویت در هیئت‌مدیره غیرموظف شرکت بیمه صادرات و سرمایه‌گذاری و… را دارد. به مدد نگرش خاص اویارحسین است که امروز بیمه پارسیان توجه به نیاز مشتری را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و شاید یکی از دلایل انتخاب او در فهرست نظرسنجی مدیران نیز همین نگاه به دایره مشتریان باشد.


احمد ضرابیه، مدیرعامل بیمه سامان


اگر بخواهیم عملکرد احمد ضرابیه به‌عنوان مدیرعامل بیمه سامان را بررسی کنیم، شاید مهم‌ترین شاخص، تأکید و اصرار او به مقوله نوآوری در صنعت بیمه کشور باشد. راه‌اندازی مرکز نوآوری پلنت با حمایت بیمه سامان و همراهی با استارتاپ‌های بیمه‌ای برای به سرانجام رساندن طرح‌ها و محصولات خاص بیمه‌ای از یک سو و ارائه محصولاتی نوین از جانب بیمه سامان در زمینه بیمه کیلومتری خودرو و بیمه عمر یونیت لینک  و بیمه موبایل و… از سوی دیگر، نشان از تفاوت نگاه او در صنعت بیمه دارد. او که سابقه طولانی فعالیت در گروه شرکت‌های زیرمجموعه بانک سامان را دارد، در سال ۱۳۸۳ مدیر بازرگانی و امور بین‌الملل شرکت هایکارت کیش (پرداخت الکترونیک سامان) بود و بعد از مدیریت فناوری و اطلاعات شرکت بیمه سامان؛ مدیریت امور مالی شرکت بیمه سامان، سرپرستی مدیریت بیمه‌های عمر و اندوخته‌ساز شرکت بیمه سامان و بعد از آن نیز مدیرعاملی این شرکت را در کارنامه خود دارد.


محمد حیدری، مدیرعامل بیمه کارآفرین


جلب حمایت سرمایه‌گذاران؛ شاید این مهم‌ترین دلیل بقای محمد حیدری از سال ۱۳۹۷ تا امروز در قامت مدیرعامل بیمه کارآفرین باشد و دلیلی بر محبوبیت او در میان مدیران صنعت بیمه کشور. بیمه کارآفرین در زمان مسئولیت محمد حیدری توانست وضعیت مالی نسبتاً درخوری داشته باشد و شرایط سودآوری معقولی را محقق کند که همین امر در جلب رضایت مشتریان و از همه مهم‌تر سرمایه‌گذار مهم بوده است. محمد حیدری دارای مدرک کارشناسی آمار بیمه از دانشکده جامع انفورماتیک و مدیریت دانشگاه شهید بهشتی و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی است و عمده سابقه فعالیت او را می‌توان در زمان حضورش در بیمه ایران خلاصه کرد. کارشناس بیمه‌های مسئولیت، رئیس اداره مسئولیت، معاون اداره بیمه‌های مهندسی و مسئولیت، رئیس اداره کل نظارت بر بیمه‌های مسئولیت، رئیس مجتمع تخصصی ولیعصر شرکت بیمه ایران و معاون مدیرکل بیمه‌های مسئولیت و عضویت در هیئت‌مدیره از مهم‌ترین سوابق او در زمان حضورش در شرکت بیمه ایران بوده است. این سابقه طولانی در زمینه بیمه‌های مسئولیت را نیز می‌توان دلیلی دیگر بر توانایی او بر مدیریت ریسک و سرمایه‌گذاری در بیمه کارآفرین تلقی کرد.

منبع عصر تراکنش ويژه‌نامه نوروز 1402
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.