بیمه دیجیتال
رسانه بیمه و اینشورتک ایران

در نظرسنجی عصرتراکنش انتخاب شد / سه اپلیکیشن برتر فروش آنلاین بیمه در سال ۱۴۰۱

 تا چند سال پیش، دورانی که هنوز پای فناوری‌های جدید به صنعت بیمه باز نشده بود، همه سازوکار خرید بیمه از طریق ارتباط چهره‌به‌چهره نماینده‌های بیمه بود با مشتریانی که اطلاع چندانی از محصولات مختلف شرکت‌های مختلف نداشتند و صرفاً از شنیده‌ها و تجربه‌های زیسته خودشان دست به خرید بیمه‌نامه می‌زدند. اما امروز نسل جدید برهم‌زننده‌ها به مدد فناوری‌های جدید زمین بازی را تغییر داده‌اند.

امروز فناوری چنان با زندگی مردم درآمیخته که دیگر رویکردی مانند خرید بیمه در مدت‌زمانی کوتاه و بدون حضور انجام می‌گیرد؛ آن هم با امکان مقایسه همه محصولات و استفاده از تخفیف‌ها. امروز اپلیکیشن‌ها و سایت‌های بیمه‌ای مختلفی وجود دارند که امکان خرید امن و بدون دغدغه آنلاین بیمه را برای مشتریان فراهم می‌کنند.

ماهنامه عصر تراکنش به روال هر سال، منتخبان بخش‌های مختلف صنعت فین‌تک کشور در سال ۱۴۰۱ را معرفی کرده است. این بار اما بر خلاف سال‌های گذشته با نظرسنجی عمومی از مخاطبان انتخاب برترین اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مالی کشور صورت گرفته است. آنچه در ادامه می‌بینید، نتیجه نظرسنجی عصر تراکنش در بخش اپلیکیشن‌های فروش آنلاین بیمه است، منتخب سه اپلکیشن برتر فروش بیمه در سال ۱۴۰۱ از نگاه مخاطبان.


ازکی


ازکی که پیش‌تر آن را با نام بیمیتو می‌شناختیم را می‌توان عملا قدیمی‌ترین بازیگر حوزه فروش آنلاین بیمه و در ادامه یکی از مهم‌ترین سامانه‌های فروش آنلاین بیمه در کشور دانست که با در اختیار داشتن سهم قابل توجهی از بازار فروش آنلاین، اخیراً امکان خرید اقساطی بیمه بدون چک و سفته را نیز فراهم کرده و با اختلاف زیادی نسبت به سایر رقبا در این حوزه، در این نظرسنجی در صدر جدول قرار گرفته است.

ازکی را می‌توان عملا اولین بازیگر این حوزه دانست که با تبلیغات سنگین و گسترده مسیر را برای پذیرش این صنعت از سوی مردم باز کرد. در اپلیکیشن ازکی انواع بیمه‌نامه‌ها را می‌توان در کمترین زمان ممکن تهیه کرد.

اما ازکی فقط سامانه خرید آنلاین بیمه نیست. مهم‌ترین مزیت ازکی در مقایسه با سایر سامانه‌های آنلاین بیمه در پرداخت خسارت است. در ازکی می‌توانید خسارت ماشین خود را به‌صورت آنلاین و فقط در سه مرحله دریافت کنید. ازکی یک قابلیت مهم دیگر نیز دارد؛ اینکه فقط مخصوص بیمه‌گزاران نیست و گروه زیادی از نماینده‌های بیمه هم می‌توانند با ثبت‌نام در مرکز فروشندگان ازکی به دیگران بیمه بفروشند. به این ترتیب که شما می‌توانید به‌عنوان فروشنده ازکی بیمه‌های مختلف (بیمه شخص ثالث، بدنه، آتش‌سوزی، عمر و…) را از همه شرکت‌های بیمه به دیگران بفروشید و به ازای هر بیمه، به‌صورت هفتگی کارمزد بگیرید.

کیف پول، گزارش کارمزدها، بیمه‌نامه‌های قبلی، یادآورها و… همه در اپلیکیشن نمایندگان ازکی در دسترس هستند تا فروشنده با تسلط بیشتری کار فروش بیمه را انجام دهد.


بیمه‌بازار


بیمه‌بازار که در رتبه دوم این نظرسنجی قرار گرفته نیز یکی از اولین استارتاپ‌های فروش آنلاین بیمه در کشور است که از سال ۱۳۹۵ همواره تلاش‌های افت و خیزداری را برای ورود نوآوری به عرصه سنتی بیمه داشته است و نمی‌توان سابقه فعالیتش در این حوزه را نادیده گرفت. در بیمه‌بازار نیز مانند ازکی می‌توان به سراغ انواع و اقسام بیمه‌نامه‌ها رفت و گاهی هم از مزایای یک تخفیف حسابی روی بیمه‌های شخص ثالث لذت برد.

راحتی استفاده از اپلیکیشن بیمه‌بازار از مهم‌ترین مزایایی است که مشتریان از تجربه خرید بیمه از بیمه‌بازار عنوان می‌کنند. در حال حاضر، ۷۰ درصد بیمه‌ها در بیمه‌بازار به‌صورت آنلاین صادر و نسخه‌های کاغذی، تنها در صورت درخواست خریدار، به آدرس پستی آنها فرستاده می‌شود. بیمه‌بازار تاکنون بیش از یک میلیون بیمه‌نامه صادر کرده است. یکی از نقاط متمایز بیمه‌بازار نسبت به رقبا، فروش بیمه سازمانی است که در ۲۰ سرفصل مختلف فروش سازمانی بیمه را به نهادها و کسب‌وکارها ارائه می‌دهد.


آیتول


هر چند در این نظرسنجی آیتول در جایگاه سوم به انتخاب مخاطبان قرار دارد، ولی عملا آیتول را می‌توان جدی‌ترین رقیب ازکی دانست که در سطوح مختلف توان و امکانات رقابت با ازکی را در بازار دارد.

از توان مالی برای تبلیغات سنگین و گسترده گرفته تا پشتوانه‌های حاکمیت شرکتی و فنی، چیزی است که آیتول برای ایجاد یک دوگانه در بازار داراست. آیتول پلتفرمی است برای ارائه تمامی خدمات موردنیاز یک خودرو و چشم‌اندازش تبدیل‌شدن به برندی است که هر کسی به خدمات خودرویی نیاز داشت، نام آیتول را به یاد آورد.

در آیتول هر نیازی که در رابطه با خدمات خودرویی خودتان داشته باشید، پیدا می‌کنید. از پرداخت عوارض سالیانه، عوارض آزادراهی، دریافت طرح ترافیک، امکان ثبت درخواست معاینه فنی و امکان تعویض پلاک غیرحضوری گرفته تا خرید بیمه‌نامه شخص ثالث. برای خرید بیمه شخص ثالث می‌توانید در پلتفرم آیتول، خدمات شرکت‌های بیمه را با هم مقایسه و دست به انتخاب بزنید.

نکته قابل توجه این است که آیتولی‌ها به سبب دسترسی به داده‌های سوابق خودروی مشتری از طریق سامانه پرداخت عوارض آیتول، می‌توانند کاری را که سایر سایت‌های آنلاین در چند ساعت انجام می‌دهند، در کمتر از نیم ساعت پیش ببرند. این موضوع در کنار راحتی طراحی اپلیکیشن باعث شده آیتول یکی از راحت‌ترین سامانه‌های خرید بیمه شخص ثالث باشد.

منبع عصر تراکنش ويژه‌نامه نوروز 1402
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.