بیمه دیجیتال
رسانه بیمه و اینشورتک ایران

محمدرضا برزگری، مدیرعامل شرکت کارگزاری برخط همپاد کیان / اکوسیستم به تحرک و پویایی بیشتری نیاز دارد

وقتی به روند فعالیت استارتاپ‌ها در سالیان گذشته و در سالی که به انتهای آن نزدیک هستیم نگاه می‌کنیم، متوجه این موضوع خواهیم شد که فضا به مراتب نسبت به گذشته بهتر شده و تغییر نگاه و پذیرش نوآوری تا حدودی به وجود آمده است. اما این کافی نیست. صنعت بیمه همچنان نسبت به سایر صنایع در کشور عقب بوده و مستلزم بازاندیشی اساسی در این حوزه است.

مهم‌ترین علت عقب‌افتادگی یک سیستم، بی‌حرکتی آن سیستم است. متأسفانه در سال‌های اخیر متولیان امر این صنعت حرکت جدی در حوزه نوآوری از خود نشان نداده یا تمام‌قد جلوی آن ایستاده‌اند. وقتی به این موضوع فکر می‌کنم که تا چه حد شرکت‌های خصوصی می‌توانند مسائل مهم یک حوزه را در دست بگیرند، به پروژه «اسپیس‌ایکس» در کشور آمریکا می‌رسم. پروژه‌ای که در آن یک شرکت خصوصی در سال 2022 نسبت به پرتاپ موفق 60 ماهواره استارلینک و قرار دادن آن در مدار زمین اقدام کرده است. این موضوع نشان می‌دهد محدودیتی برای این امر وجود ندارد، البته توقع مشابهی هم در کشور ما نیست، ولی متأسفانه در مقیاس کوچک نیز در کشور ما به‌خصوص در صنعت بیمه مشاهده نمی‌شود.

تغییرات بخش جدایی‌ناپذیر آینده ماست، همه باید آمادگی روبه‌رو شدن با آن را داشته باشند. حاکمیت، صنایع، کسب‌وکارها و… باید بپذیرند که در آینده نه‌چندان دور مردم دیگر تمایلی به دریافت سرویس به شکل کنونی را نخواهند داشت. از این رو می‌توان با ایجاد فضایی امن و جذب سرمایه، از ظرفیت‌های موجود به شکل بهینه استفاده کرد و قابلیت‌های جدیدی به این حوزه افزود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.