بیمه دیجیتال
رسانه بیمه و اینشورتک ایران

بیمه ایران از راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد / راهی مطمئن برای دسترسی آنلاین به خدمات دولتی

شرکت سهامی بیمه ایران از مهر ماه امسال به‌عنوان یکی از نخستین دستگاه‌های دولتی، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌است. این شرکت در حال حاضر می‌تواند خدمات گسترده‌ای به‌واسطه درگاه الکترونیکی خود ‏در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به کاربران ارائه دهد.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، راه‌اندازی«پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» با هدف ایجاد راهی امن برای دسترسی آنلاین به خدمات دولتی از طریق یک درگاه واحد صورت گرفته‌است. دریافت خدمات در این پنجره بر اساس دسته‌بندی اولویت نیازهای مردم انجام می‌گیرد. از مهم‌ترین این دسته‌ها می‌توان به خدمات حوزه سلامت، آموزش، مسکن، امور عمومی اشاره کرد. هدف این پلتفرم  ایجاد سهولت در ارائه این خدمات به شهروندان است؛ به‌طوری‌که با یک بار احراز هویت می‌توانند خدمات موردنظر را دریافت کرده و یا به سامانه‌های متفاوت ارائه دهنده خدمات وارد شوند.


خدمات بیمه ایران از طریق پنجره ملی


خدمات قابل ارائه بیمه ایران از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود: نرخ دهی، خرید و تمدید بیمه‌نامه ثالث و بدنه، تأیید اصالت بیمه‌نامه، پرداخت حق بیمه و اقساط و سرویس‌های نقشه.

دیگر امکاناتی که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند فراهم می‌آورد شامل موارد زیر می‌شود:

  • اتصال به بستر ملی تبادل اطلاعات ‏‎(GSB)‎‏ و در مرحله دریافت وب‌سرویس‌های مورد نیاز در ‏بستر ملی تبادل اطلاعات (40 سرویس)‏
  • اخذ وب‌سرویس‌های قوه قضاییه در بستر ملی تبادل اطلاعات ‏‎(GSB)‎:

– وب‌سرویس استعلام سوابق محکومیت‌های مالی سطح یک

 – وب‌سرویس استعلام سوابق محکومیت‌های مالی (سرویس سطح یک اجرائیات سازمان ‏ثبت اسناد و املاک کشور) ‏

–   وب‌سرویس تصدیق اصالت آراء قضایی ‏

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.