بیمه دیجیتال
رسانه بیمه و اینشورتک ایران

انتصاب جنجالی بیمه ایران تأیید شد / عضویت رئیس برکنارشده گمرک کشور در هیئت مدیره بیمه ایران

با حکمی از سوی وزیر اقتصاد، علیرضا مقدسی به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره بیمه ایران انتخاب شد.

این خبر که امروز در حواشی تأیید و تکذیب‌های فراوان از سوی بیمه ایران و … همراه بود، در نهایت روی درگاه رسمی و اخبار بیمه ایران قرار گرفت و به این ترتیب داریوش محمدی کرسی عضویت در هیئت مدیره بیمه ایران را به علیرضا مقدسی بخشید.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در حالی علیرضا مقدسی را به سمت جدید در بیمه ایران منصوب کرده است که به زعم بسیاری از اهالی صنعت بیمه داریوش محمدی که سمت نائب رئیس هیئت مدیره بیمه ایران را به عهده داشت، یکی از نیروهای فنی و باتجربه شرکت بیمه ایران به شمار می رفت و هنوز از دلیل کناره‌گیری او از این سمت صحبتی به میان نیامده است.

البته آنچه در میان اخبار پرحاشیه امروز بیش از هر موضوع دیگری توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد کناره‌گیری داریوش محمدی از این مقام نبود. حاشیه‌ها در رابطه با انتصاب علیرضا مقدسی بود و سابقه‌ای که او طی فعالیت در نهادهای مختلف اداری در کارنامه خود حک کرده است.

مقدسی پیش از این که با حکم رسمی وزیر اقتصاد وارد پیکره صنعت بیمه شود، با عنوان رئیس کل گمرک ایران مشغول به فعالیت بود که البته پیشتر از این سمت معزول شده بود.

در کارنامه مقدسی همچنین سوابقی مانند معاون حقوقی گمرک ایران، بازرسی گمرک، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهبود سیستم‌های گمرکی، مدیرکل هماهنگی امور استان‌ها، مدیرکل امور اداری و مدیرکل پدافند غیر عامل گمرک جمهوری اسلامی ایران و… به چشم می خورد. بدون هیچ سابقه فعالیت بیمه‌ای که انتقاد بسیاری از فعالان صنعت بیمه را در همین مدت زمان کوتاه انتصاب به همراه داشته است.

به نظر اهالی بیمه احسان خاندوزی با این انتصاب پیام واضحی برای اکوسیستم صنعت بیمه داشته است؛ این که صنعت بیمه از این پس دایره فعالیت عده‌ای همسو با معیارهای وزیر اقتصاد خواهد بود نه عرصه شایسته‌سالاری و نخبه‌پروری.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.