بیمه دیجیتال
رسانه بیمه و اینشورتک ایران

رئیس کل بیمه مرکزی از آغاز «پویش فناورانه» نهاد ناظر خبر داد / حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز نوآوری بیمه مرکزی

مجید بهزادپور در جمع اعضای هیئت عامل، مدیران ارشد نهاد ناظر و شماری از فعالان حوزه بیمه و نوآوری از آغاز «پویش فناورانه بیمه مرکزی» خبر داد.

او با اظهار امیدواری از توسعه روند نوآوری و تسهیل استفاده از ابزارهای فناورانه در بیمه، شروع پویش فناورانه را حرکتی جدی در رسیدن به نقطه بلوغ تحول دیجیتال و همگرایی دو طیف دانش‌بنیان و شرکت‌های بیمه عنوان کرد که می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات و رویکردهای مهمی در صنعت بیمه کشور باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران ارشد بیمه مرکزی گفت: «انگیزه اصلی از راه‌اندازی این پویش رسیدن به راهکاری مفید برای حل کردن بزرگ‌ترین چالش صنعت بیمه است. امروز صنعت بیمه با چالش بزرگ شناخت بیمه از سوی مردم و از طرف دیگر برآوردن نیازها و انتظارات آنهاست. امروز بزرگ‌ترین هدف ما این است که انواع بیمه‌ها در تمامی شئون زندگی  مردم جریان داشته باشد، این موضوعی است که می‌توانم به جرئت بگویم بزرگ‌ترین هدف ماست که البته برای رسیدن به این مهم نیاز به ابزارهایی است که مسیر را هموار کند که در این میان استفاده از فناوری‌های روز می تواند راهکار مهمی تلقی شود.»


شوک آینده، راهکار امروز صنعت بیمه


بهزادپور در ادامه صحبت‌هایش از عبارت خاصی استفاده کرد. «شوک آینده». او در این باره توضیح داد:‌ «بیمه قراردادی برای آینده است و به همین سبب لازم است مردمی که قرار است به صنعت اعتماد داشته باشنداین مسئله را بدانند که برای ما موضوع آینده مهم‌ترین چالش است و این پویش فناورانه بیمه مرکزی نیز می تواند تأکیدی بر همین موضوع باشد. ایجاد امید و تصویری روشن از آینده.»

او با ارائه تعریفی جامع از ماهیت صنعت بیمه ادامه داد:‌ «این روزها شاهد این هستیم که نقطه قوت صنعت بیمه به عنوان نقطه ضعف آن معرفی می‌شود. ما مدام می‌شنویم که صنعت بیمه همراه با فناوری نیست و همگام با سایر حوزه‌ها رشد نداشته است. من می‌گویم که صنعت بیمه رشد کرده است ولیکن به سبب ماهیت پیچیده‌ای که دارد نمی‌توان از آن انتظاری مانند صنایع بورس و  بانک داشت و این موضوع هیچ ربطی به محافظه‌کاری مدیران صنعت بیمه یا ریسک‌گریزی و … ندارد. ملاحظات حقوقی بسیاری در قراردادهای بیمه وجود دارد که ده‌ها نکته ظریف اقتصادی و  بیمه‌ای را می طلبد. این روند در تمامی نقاط دنیا نیز به این شکل است. اتفاقا امروز به نظر من صنعت بیمه دنیا یکی از پیشگامان تحول دیجیتال است.»


پویش فناورانه بیمه مرکزی، فرصتی برای بیان ایده‌ها


بهزادپور پویش فناوارانه بیمه مرکزی را فرصتی برای مرور روند فعالیت‌های گذشته و حال بیمه مرکزی عنوان کرد که می‌تواند زمینه‌ساز تصویر آینده باشد. به گفته او در حال حاضر ۱۰۸ شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ بیمه‌ای در همکاری با بیمه مرکزی مشغول به کار هستند.

او با اشاره به جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش فناوری بیمه و فعالیت‌های نوآورانه‌ای که در شرکت‌های بیمه و  حتی در بیمه مرکزی انجام شده است، صنعت بیمه را سرشار از قابلیت‌های مهم سرمایه‌گذاری از سوی دیگر صنایع تلقی کرد.

بهزادپور پویش فناورانه بیمه مرکزی را فرصتی برای بیان ایده‌ها و فرصت‌های درخشان عنوان کرد و گفت:‌ «ایده‌هایی که از امروز به بعد در سه‌شنبه های نوآوری بیمه مرکزی مطرح می‌شود ممکن است به مرحله تجاری نرسیده باشند. مهم برای ما ایده و خلاقیت است نه کسب و کار تجاری ایده‌ها.»


حمایت مالی بیمه مرکزی از استارتاپ‌ها


رئیس شورای عالی بیمه با اعلام حمایت از ایده‌های خلاقانه برای رسیدن به مرحله تجاری‌سازی بار دیگر بر راه‌اندازی مرکز نوآوری صنعت بیمه اشاره کرد و گفت:‌ «ما دنبال ایجاد زمینه سالمی برای پرورش ایده‌ها هستیم. بستری برای استفاده استارتاپ‌ها از حمایت های بیمه مرکزی. حتی اگر این حمایت‌ها به صورت مالی و انجام سرمایه‌گذاری باشد. ایده‌هایی که قابلیت سرمایه‌گذاری داشته باشند قطعا مورد حمایت مالی بیمه مرکزی قرار می‌گیرند و باید تأکید کنم که بیمه مرکزی هیچ انگیزه تجاری و مادی از این موضوع ندارد.»

رئیس کل بیمه مرکزی ایجاد مرکز نوآوری صنعت بیمه از سوی بیمه مرکزی را مأموریت بزرگ این نهاد یاد کرد و  گفت:‌ «نهاد ناظر علاوه بر نظارت باید به فکر توسعه نیز باشد که راه‌اندازی مرکز نوآوری صنعت بیمه یکی از وظایفی است که ما با جدیت دنبال می کنیم.»

اولین پویش فناورانه بیمه مرکزی با ارائه طرح‌هایی از سوی بیمه زندگی باران و شرکت دانش‌بنیان همراه بیمه خلیج فارس در حضور مدیران ارشد صنعت بیمه در ساختمان اصلی این نهاد برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.