بیمه دیجیتال
رسانه بیمه و اینشورتک ایران

افما و اکسنچر برندگان جوایز نوآوری در بیمه ۲۰۲۲ را معرفی کردند / بزرگان اینشورتک در جشنواره اسکار بیمه

«افما» و «اکسنچر» در مراسمی مجازی، برندگان هفتمین دوره جوایز سالانه نوآوری در بیمه را معرفی کردند. افما انجمنی متشکل از بیش از ۲۵۵۰ شرکت ارائه‌دهنده خدمات مالی در ۱۳۳ کشور است و اکسنچر شرکتی چندملیتی است که در زمینه ارائه خدمات فناوری، مشاوره مدیریتی و امنیت رایانه فعالیت می‌کند. جوایزی که این دو شرکت می‌دهند، برنامه‌ای جهانی است که طی آن، بهترین ایده‌ها و پروژه‌های نوآورانه و جدید در صنعت بیمه انتخاب می‌شود. در هفتمین دوره از این جوایز، ۳۹۸ طرح از ۲۵۱ شرکت و مؤسسه در ۴۴ کشور جهان شرکت کرده بودند. ورودی‌های امسال بیشتر در زمینه‌های تمرکز بر مشتری و کاربردهای خلاقانه هوش مصنوعی تمرکز داشتند و طرح‌هایی هم با هدف حفظ پایداری محیط ‌زیست و جامعه ارائه شده بود.

برندگان این دوره را ۳۷ داور که تعدادی از آنها مدیران ارشد شرکت‌های بیمه از سراسر جهان بودند، در هفت بخش انتخاب کردند. هر کدام از طرح‌هایی که در این جایزه شرکت کردند، با سه معیار ارزیابی شد؛ اول اصالت، دوم ظرفیت استراتژیک برای ایجاد مزیت رقابتی بلندمدت و بازگشت سرمایه و سوم سازگاری با بازار کشورهای دیگر.

در زمینه اصالت، طر‌ح‌های مورد نظر باید دارای اصالت و خاستگاهی منحصر و برآمده از یک شرکت بیمه‌ای خاص یا استارتاپ مورد نظر باشند؛ با این توضیح که محصول منحصراً متعلق به شرکت یا استارتاپ داوطلب باشد. در زمینه معیار دوم نیز توجه داوران به اقدام نوآورانه‌ای است که بتواند برای بازه زمانی بلندمدت مزیتی رقابتی ایجاد کند و ظرفیت استراتژيک سرمایه‌گذاری داشته باشد و در معیار سوم نیز میزان استفاده از اقدام نوآورانه در بازار کشورهای دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد. به این معنا که نوآوری مطرح‌شده صرفاً بومی و محلی منطقه خاصی نباشد و قابلیت عرضه در بازارهای بین‌المللی را داشته باشد.

و اما برندگان جوایز افما-اکسنچر برای نوآوری در صنعت بیمه در ۲۰۲۲ از این قرارند:

۱. «AIA» از کشور تایلند:برنده جایزه «اکوسیستم‌ها و مارکت‌پلیس‌های آنلاین ۲۰۲۲» برای اپلیکیشن موبایلی «ALive». هدف این اکوسیستم که پیشنهادهای سلامت و تندرستی ارائه می‌دهد، این است که از خانواده‌های جوان حمایت کرده و برای داشتن زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر به آنها کمک کند.

۲. «Bolttech» از کشور سنگاپور: برنده جایزه «اینشورتک ۲۰۲۲» برای ابزاری به نام «Click-to-Protect». کار این ابزار محافظت از گوشی هوشمند است و به‌صورت «برچسب‌سفید» در اختیار شرکت‌های همکار قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، شرکت‌ها می‌توانند این ابزار را به‌عنوان محصول خودشان معرفی کنند و در اختیار مشتریان‌شان بگذارند. «CTP» برای ارزیابی وضعیت گوشی هوشمند، چه نو باشد، چه کارکرده، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می‌کند و به نصب هیچ اپلیکیشنی نیاز ندارد.

۳. «Discovery» از کشور آفریقای جنوبی: برنده جایزه «نوآوری در محصول و خدمات ۲۰۲۲» برای « Discovery Hospital at Home». این خدمت برای طیفی از بیماری‌ها و مراقبت‌های پس از جراحی، محیطی مراقبتی فراهم می‌کند تا بیمار بتواند به جای بستری‌شدن در بیمارستان، در خانه خود تحت مراقبت قرار بگیرد.

۴. «Allianz Partners» از کشور اسپانیا: برنده جایزه «بازنگری در تجربه مشتری ۲۰۲۲» برای سرویس «Visi Home». ویزی‌هوم سرویسی ویدئویی و از راه دور است که میزان خرابی در خانه مشتریان را ارزیابی می‌کند و در صورت امکان، کمک‌شان می‌کند مشکل را رفع کنند.

۵. «PZU» از کشور لهستان: برنده جایزه «جامعه‌محور، پایدار و مسئولیت‌پذیر ۲۰۲۲» برای پیشگیری از سرطان پوست به کمک هوش مصنوعی. این شرکت اپلیکیشنی موبایلی توسعه داده که مبتنی بر هوش مصنوعی است و از طریق آن، مشتریان می‌توانند به‌سرعت پیش‌غربالگری سرطان پوست انجام بدهند.

۶. «Zurich Insurance Company» از کشور آلمان: برنده جایزه «دگرگون‌سازی نیروی کار ۲۰۲۲» برای «One Zurich». وان زوریخ اپلیکیشنی موبایلی برای کارکنان زوریخ اینشورنس است که کار روزانه آنها را، چه در خانه باشند، چه در شرکت، ساده‌تر می‌کند.

۷. «Discovery» از کشور آفریقای جنوبی: برنده عنوان «نوآور جهانی ۲۰۲۲» برای چندین نوآوری از جمله «دیسکاوری هاسپیتال ات‌ هوم»، «دیسکاوری استرنت این یونیتی»، «محاسبه‌گر آینده سالم»، «موشن آلرت» و «پاتهول پترول». دیسکاوری هاسپیتال ات هوم مجموعه‌ای از خدمات از قبیل سلامت از راه دور، ابزارهای دیجیتالی مخصوص برای اعضا و پزشکان و دستگاه‌های نظارت از راه دور را در دسترس مشتریان قرار می‌دهد. این مجموعه خدمات به پزشکان کمک می‌کند که بر روند پیشرفت بالینی بیمار نظارت لحظه‌ای داشته باشند و در صورت نیاز، مراقبت‌های لازم را به عمل بیاورند. دیسکاوری استرنت این یونیتی نیز برنامه‌ای است که در قالب آن، شرکت بیمه دیسکاوری به تزریق سراسری واکسن کرونا در آفریقای جنوبی کمک می‌کند و برای تکمیل ظرفیت واکسیناسیون در این کشور، 9 مرکز واکسیناسیون دایر کرده است. محاسبه‌گر آینده سالم نیز با تحلیل اطلاعات بیومتریک مشتریان، نمایی کلی از وضعیت سلامت آنها ارائه می‌دهد و توصیه‌ها و پیشنهادهایی علمی و منحصربه‌فرد در اختیارشان می‌گذارد. موشن آلرت نیز سرویسی است که با استفاده از فناوری تله‌ماتیکس یا همان پردازش از راه دور، سرقت احتمالی خودرو را تشخیص داده، به مالک آن هشدار می‌دهد. پاتهول پترول نیز که پروژه‌ای با مشارکت «دیال‌دایرکت» و شهرداری ژوهانسبورگ است، به کمک اپلیکیشنی که امکان گزارش خرابی جاده‌ها و خیابان‌ها را دارد، چاله‌ها و دست‌اندازها را شناسایی و به رفع آنها کمک می‌کند تا رانندگی در خیابان‌ها و جاده‌ها ایمن‌تر باشد.

«جان بری»، مدیرعامل افما، درباره جوایز امسال می‌گوید: «به برندگان تبریک می‌گوییم و از همه شرکت‌کنندگان تشکر می‌کنیم که امسال هم طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه متعددی را به ما معرفی کردند. طرح‌های برنده نشان‌دهنده آن است که صنعت بیمه در حال حرکت به سمت مدل‌های مشتری‌محور است و می‌خواهد تجربه‌هایی جدید در اختیارشان بگذارد. در بحبوحه اختلال و تلاطم در بازارها و افزایش انتظارات مشتریان، بیمه‌کنندگان روزبه‌روز پیشنهاد‌های شخصی‌تری ارائه می‌دهند. برای نمونه، در حوزه سلامت و تندرستی، افزایش تعداد محصولاتی را شاهدیم که هدف‌شان کمک به بهبود کیفیت و افزایش عمر مشتریان است. بسیار خوشحال و مفتخریم که بیمه‌کنندگان برای پاسخ به تقاضای بازار و چالش‌های اجتماعی کلی‌تر، قدم برمی‌دارند.»

«سیلویا میلیان» هم که یکی از مدیران ارشد گروه بیمه اکسنچر است و نمایندگی این شرکت مشاوره در انتخاب این جوایز را بر عهده دارد، می‌گوید: «طرح‌هایی که امسال در این جایزه شرکت کردند، حاکی از آن‌اند که بیمه‌کنندگان سفر می‌خواهند مدل تجاری‌شان را از نو تعریف کنند، مشارکت‌های جدید ایجاد کنند و از فرصت‌های ایجادشده برای همکاری با اکوسیستم‌های مدیریت مالی و نظارت بر سلامت بهره ببرند. همه اینها در حالی است که مشتری در مرکز توجه قرار گرفته است. بیمه‌کنندگان آینده تأثیری مثبت بر جامعه خواهند گذاشت، چون می‌توانند رفتارهای ایمن‌تر را تشویق کنند و در حفظ محیط ‌زیست بکوشند. نکته آخر را می‌توانیم از افزایش تمرکز شرکت‌کنندگان روی حفظ محیط ‌زیست و پایداری جامعه متوجه شویم.»


همکاری معنادار افما و اکسنچر؛ دو شرکت بزرگ مالی و فناوری دنیا


افما یک سازمان غیرانتفاعی جهانی است که چند بانک و شرکت بیمه آن را در ۱۹۷۱ تأسیس کردند؛ سازمانی که کارش تسهیل شبکه‌سازی بین انواع خدمات مالی و تصمیم‌گیران است. این سازمان اطلاعاتی غنی در اختیار بانک‌ها و شرکت‌های بیمه قرار می‌دهد، با این هدف که بتوانند تصمیمات درستی بگیرند، دست به نوآوری بزنند و کارشان را متحول کنند. بیش از ۱۲۰ گروه مالی که در ۱۳۰ کشور جهان فعالیت دارند، عضو افما هستند. مقر اصلی افما در پاریس است و دفاتری هم در لندن، بروکسل، آندورا، میلان، براتیسلاو، استانبول، دبی، توکیو، کوالالامپور و سئول دارد.

اکسنچر نیز شرکتی چندملیتی و ارائه‌دهنده خدمات حرفه‌ای است و در حوزه‌های فناوری، رایانش ابری، مشاوره اطلاعاتی، مشاوره مدیریت، برون‌سپاری فرایندهای تجاری و امنیت رایانه فعالیت دارد. اگر میزان درآمد سالانه را در نظر بگیریم، اکسنچر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مشاور در جهان است. در حال حاضر، تعداد کارکنان این شرکت نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر است و در بیش از ۱۲۰ کشور به مشتریانش خدمات‌رسانی می‌کند. بیش از سه‌چهارم شرکت‌های موجود در فهرست جهانی «فورچون ۵۰۰» از مشتریان اکسنچر هستند.

انتخاب بهترین‌های صنعت بیمه از سوی افما و اکسنچر روال خاص خود را دارد. مرحله اول زمان جمع‌آوری ایده‎ است. در این مرحله بیمه‌گران و سازمان‌های مختلفی که در زمینه صنعت بیمه دست به اقدام خاصی زده‌اند، اقدامات نوآورانه خود را به‌صورت رایگان برای شرکت در این مراسم به ثبت می‌رسانند. ثبت ایده در افما و اکسنچر برای همه شرکت‌های حقوقی از سراسر دنیا آزاد است و فقط کافی است در Efma.com حساب کاربری خود را تشکیل دهید و  ایده نوآورانه‌تان را ثبت کنید؛ بی‌هیچ هزینه و تشریفاتی.

مرحله دوم زمان داوری و رأی‌گیری است. در این بخش کمیته داوران که منتخبی از افراد کاملاً مستقل هستند، در مورد ایده‌ها و راهکارهای نوآورانه شرکت‌ها بحث و رأی‌گیری می‌کنند و در نهایت نامزدهای نهایی گروه‌های ‌مختلف را مشخص می‌کنند.

و مرحله آخر زمان اهدای جوایز است. این مراسم که هر سال در هفته اول ماه آگوست برگزار می‌شود، به اعلام سه نوآور برتر در یکی از هفت گروه مشخص‌شده توجه دارد. برندگان جوایز طلا، نقره و برنز در هر گروه اعلام و اطلاعات محصولات هر یک با جزئیات برای الهام و استفاده در دسترس عموم قرار می‌گیرند.


هفت ‎گروه؛ هفت برنده


جشنواره افما-اکسنچر را می‌توان به‌نوعی جشنواره اسکار صنعت بیمه دنیا نامید؛ چراکه بزرگ‌ترین نوآوران دنیا در رقابتی عجیب محصولات خود را عرضه می‌کنند و به انتظار رأی هیئت داوران می‌نشینند. جایزه افما-اکسنچر که از سال ۲۰۱۶ میلادی میان اهالی صنعت بیمه شناخته شده، هر سال در هفت گروه مختلف به بررسی اقدامات نوآورانه داوطلبان توجه دارد. داوران جشنواره در هر بخش سه مؤسسه یا استارتاپ خاص را که در رابطه با بیمه یا محصولاتی که به ارائه خدمات بهتر به آن کمک کند، معرفی می‌کنند. هفت گروه خاصی که محصولات بیمه‌ای در هر زمینه مورد داوری قرار می‌گیرند، در ادامه معرفی شده‌اند.

  • نوآور جهانی

خلاق‌ترین و مبتکرترین بیمه‌کننده. برنده این جایزه سازمان یا شرکتی است که چشم‌اندازش نوآوری و تحول موفق و مداوم باشد، توسعه و رهبری اکوسیستمی گسترده از شرکایی را در دستورکار داشته باشد که در حوزه‌های دیگری به‌جز صنعت بیمه فعال‌اند و به‌دنبال آن باشد که برای بهبود تجربه مشتری و تسهیل فرایندهای کسب‌وکار، از فناوری‌های نوظهور استفاده کند.

  • اکوسیستم‌ها و مارکت‌پلیس‌های آنلاین

شیوه‌های نوآورانه و خلاقانه‌ای که مدل‌های تجاری جدیدی پدید می‌آورند. این شیوه‌ها ارزش‌هایی را ارائه می‌دهند که مقیاس‌پذیرند و از قدرت مشارکت، پلتفرم‌ها و اینترنت اشیا بهره می‌برند. نوآوری‌ها، فرصت‌های متنوع‌سازی و اکوسیستم‌هایی که در این بخش بررسی می‌شوند، ممکن است از مرزهای مرسوم صنعت بیمه فراتر بروند و چه‌بسا از طرف مالکان، متخصصان و رقیبان دیگر ارائه شوند.

  • اینشورتک

ایجاد و استفاده از فناوری خلاقانه‌ای که تجربه مشتری را بهبود چشم‌گیری می‌بخشد و منابع جدیدی از ارزش برای بیمه‌کنندگان پدید می‌آورد. این بخش به استارتاپ‌ها و شرکت‌های فرعی بیمه و شرکت‌های حوزه فناوری که می‌خواهند در صنعت بیمه کار کنند، اختصاص دارد. نوآوری‌های این بخش باید در مرحله نخست تأمین مالی باشند، طرح‌شان برای عرضه به بازار آماده باشد و امکان استفاده از آنها در بازار اثبات شده باشد.

  • نوآوری در محصول و خدمات

نوآوری‌هایی که در محصولات و خدمات مرسوم بهبود چشم‌گیری ایجاد می‌کنند یا جایگزین این محصولات و خدمات می‌شوند. این نوآوری‌ها با خدمات‌رسانی به مشتریان جدید یا تغییر شیوه خدمات‌رسانی به مشتریان قدیمی، امکان‌های جدیدی برای کسب درآمد پدید می‌آورند. این محصولات می‌توانند به بازارها و مشتریانی دسترسی داشته باشند که معمولاً خارج از دسترس بیمه‌کنندگان سنتی است.

  • بازنگری در تجربه مشتری

نوآوری‌هایی که در شیوه تعامل شرکت با مشتریان بهبودی قابل ‌توجه ایجاد می‌کند. برای نمونه، رهیافت‌هایی که از طریق کانال‌های دیجیتال و فیزیکی، مدل‌های جدید مدیریت مشتری، مشاوره‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و مدیریت خلاقانه رضایت و وفاداری مشتری، تجربه‌ای یکپارچه و شخصی‌شده در اختیار مشتریان می‌گذارد و از این راه خلق ارزش می‌کند.

  • جامعه‌محور، پایدار و مسئولیت‌پذیر

نوآوری‌هایی که اهداف اجتماعی بیمه‌کنندگان را پیش می‌برد و کمک‌شان می‌کند که شهروند-شرکتی مطلوب باشند و مشتریان‌شان را بیشتر همراهی کنند.

  • دگرگون‌سازی و تحول نیروی کار

نوآوری‌هایی که افراد، فرهنگ‌ها، رهبری، سازمان‌دهی و فناوری را گرد هم می‌آورد و این امکان را برای بیمه‌کنندگان فراهم می‌کند که پتانسیل کامل نیروی کار و بهترین قابلیت‌های ماشینی را محقق کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.