بیمه دیجیتال
رسانه بیمه و اینشورتک ایران

معرفی سرپرست تازه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری / آیا وعده‌های ستاری محقق می‌شوند؟

روح الله دهقانی فیروزآبادی به عنوان سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد.

در پی استعفای سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری دفتر ریاست جمهوری که هفته پیش در محافل خبری مطرح شد، ابراهیم رئیسی طی حکمی روح‌الله دهقانی فیروزآبادی را به عنوان سرپرست این نهاد معرفی کرد.

در کارنامه روح‌الله دهقانی فیروزآبادی ریاست جهاد دانشگاهی و معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی،   معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف، تأسیس و مدیریت پردیس نوآوری و مرکز تحقیقات شهید تهرانی مقدم و همچنین مدیریت مرکز رشد آن در حوزه علم و فناوری به چشم می‌خورد. همکاری در معاونت پژوهشی و مشاور رئیس دانشگاه صنعتی شریف و  فعاالیت به عنوان دانشیار دانشکده مهندسی هوافضا و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف از دیگری مواردی است که باید در سوابق علمی و دانشگاهی دهقانی فیروزآبادی به آن اشاره داشت.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری پیشین دفتر ریاست جمهوری که آخرین بازمانده از دولت حسن روحانی در دولت سیزدهم به شمار می رفت، در تعامل با صنعت بیمه کشور نقشه‌راهی منطبق با نوآوری و استفاده از ظرفیت های تحول دیجیتال در پیش داشت. او بیمه را صنعتی بزرگ و همه‌گیر می دانست که برای افزایش ضریب نفوذ این صنعت در جامعه و بخش اقتصادی باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و خلاق استفاده کرد.

تسهیلگری در این روند از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که او سعی داشت در همراهی با بیمه مرکزی ادامه دهد که البته به عمر معاونت او قد نداد و او  مدت کوتاهی بعد از قرار گرفتن در یک قاب با مجیدبهزادپور رییس کل بیمه مرکزی به دلایلی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استعفا داد.

ستاری معتقد بود شکل‌گیری خانه های خلاق و نوآوری و مراکز نوآوری در صنعت بیمه می تواند ایده های نو و خلاقیت ها و شیوه های نوین بیمه گری را در کشور توسعه دهد و اصرار داشت که بخش دولتی هم در کنار این خلاقیت ها بایستد و به رشد و رونق این ایده ها  کمک کند. در دوران معاونت سورنا ستاری بود که رویکرد دانش بنیان شدن استارتاپ‌های بیمه‌ای در میان اهالی نوآوری به میان آمد و حرکت‌های مشتاقانه‌ای در این زمینه صورت گرفت.

حالا باید منتظر برنامه‌های تازه معاونت علمی و فناوری با سرپرست تازه بود. آیا وعده همراهی برای تحقق نوآوری با معاونت علمی ریاست جمهوری با اعضای تازه در پیکره این نهاد محقق می‌شود یا برنامه‌هایی ستاری نیز مانند دیگر سیاست‌های دولت دوازدهم با رویکردهای تازه‌ای جایگزین می‌شوند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.