بیمه دیجیتال
رسانه بیمه و اینشورتک ایران

شماره هشتم بیمه دیجیتال منتشر شد

هشتمین شماره ماهنامه بیمه دیجیتال، ویژه‌نامه نوروز در ۷۶ صفحه، منتشر شد.

این ماهنامه در هر یک از بخش‌های «بیمه از نگاه داده»، «راهبرد»، «نمای نزدیک»، «اینشورتک» و «جهان» مهم‌ترین موضوعات و چالش‌های روز صنعت بیمه را بررسی می‌کند و تلاش دارد تا از زاویه‌ای متفاوت به مسائل این اکوسیستم نگاه کند.

بیمه دیجیتال در ویژه‌نامه نوروز خود به سراغ نیما نوراللهی، مدیرعامل بیمه تجارت نو رفته است. نوراللهی در این گفت‌وگو از دستاوردهای شرکت تجارت تو در صنعت بیمه و چالش‌هایی که پشت سر گذاشته است‌، می‌گوید. او مسیر پر پیچ و خم صنعت از ابتدای حضورش تاکنون و شکاف عمیق میان آن‌چه باید باشد و آن‌چه هست را تشریح می‌کند و بر این موضوع اصرار دارد که آینده صنعت بیمه در گرو ادغام در تحولات ناشی از دیجیتال شدن است. در واقع تغییر یک آینده حتمی است که به عقیده نوراللهی بیمه ناگزیر از آن است.

بهروز اسدنژاد، عضو شورای فنی و مدیریت ریسک بیمه ایران نیز نظری متفاوت از نیما نوراللهی ندارد. او که در بخش نمای نزدیک بیمه دیجیتال به بیان چالش‌های امروز صنعت بیمه پرداخته است، موضوع اهمیت آموزش و توسعه روابط بین‌الملل در صنعت بیمه را دو عامل مهم در بیرون‌رفت از فضای پرچالش آن می‌داند.

بیمه دیجیتال در این شماره در گزارش آماری بیمه از نگاه داده به بررسی سهم حضور زنان در جایگاههای مختلف شرکتهای با نیم‌نگاهی به آمار و ارقام پرداخته است. در بخش راهبرد نیز با علی بنیادی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، در رابطه با روند فعالیت‌های دانش‌بنیان در صنعت بیمه و چرایی اهمیت نوآوری در نگاه نهاد ناظر گفت و گو شده است.

موضوع دیگری که بیمه دیجیتال در این شماره مانند شماره پیش به آن توجه داشته معرفی یک استارتاپ بیمه‌ای است. بیمپک استارتاپی است که در این شماره بیمه دیجیتال به آن پرداخته شده است. باقر اسماعیل‌زاده، مدیر عامل استارتاپ بیمپک در این گزارش گفت و گو به بیان سازوکار و مدل کسب و کاری این استارتاپ، چالش‌های احتمالی با رگولاتور و جایگاه آن در شبکه فروش صحبت کرده است.

زلزله خوی و زلزله مهیب ترکیه نیز بهانه‌ای شد برای بخش جهان و بررسی مواردی از قبیل بیمه‌های ساختمان‌ها و ارزیابی خسارت پس از وقوع حادثه، استانداردهای ساخت و ساز و مجوزهایی که بدون داشتن معیارهای دقیق برای این ساختمان‌ها صادر می‌شود. دغدغه بزرگی برای امروز صنعت بیمه؛ این‌که چه تدابیری از سوی صنعت برای مشکلاتی این چنین اندیشیده شده و چه انتقاداتی به صنعت بیمه در سطح جهانی و ملی وارد است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیمه دیجیتال در این شماره جمع کردن بازیگران اصلی شبکه فروش آنلاین و سنتی در کنار هم است. افشین ایرجی، رییس هیئت مدیره انجمن کارگزاران بیمه، علی طهماسب‌میرزا، رییس کمیته فناوری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی نمایندگان بیمه، احسان حق بجانب مدیر زنجیره تأمین سناپ در کنار محمدرضا فرحی، مدیرعامل بیمه بازار و حامد ولی‌پوری، مدیرعامل ازکی به بررسی چالش‌های تعامل این دو گروه در ماه‌های اخیر پرداخته‌اند. میزگردی که در نهایت به یک نتیجه مهم ختم شده است. به رسیدن به یک راه تعامل با ادبیات همراهی و همسویی نه تقابل و تضارب. ویدیوی کامل این میزگرد با عنوان «ما تفاوت داریم، تقابل نه!» را می‌توانید در کانال آپارات راه‌پرداخت تماشا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.