رسانه بیمه دیجیتال
رسانه صنعت بیمه و اینشورتک ایران

شماره پنجم دوهفته‌نامه بیمه دیجیتال منتشر شد

شماره پنجم نشریه بیمه دیجیتال، رسانه رسمی صنعت بیمه و اینشورتک، منتشر شد.

دوهفته‌نامه بیمه دیجیتال در شماره پنجم به سراغ قاسم نعمتی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی رفته است و روند بیمه‌گری دیجیتال و وضعیت نوآوری در صنعت بیمه کشور را در صحبت با او به چالش کشیده است. قاسم نعمتی که طی هفته‌های گذشته به سبب موضوع سوئیچ بیمه در صدر اخبار صنعت قرار داشت، در گفت‌وگو با بیمه دیجیتال از ضعف اکوسیستم دیجیتال بیمه گفته و از روند تحول دیجیتال صحبت کرده است. او تحول دیجیتال در کشور را روندی در جریان می‌داند که به‌رغم حرکت در مسیر توسعه در این سالها به سبب فقدان اکوسیستم و رهبر به دستاورد درخشانی نرسیده است.

امضای تفاهم‌نامه میان بیمه مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از موضوعاتی است که در این شماره از بیمه دیجیتال به ابعاد و زوایای مختلف آن پرداخته شده است. به نوشته بیمه دیجیتال تاکید نهاد ناظر در هفته های گذشته بر توسعه نوآوری در ساختار بیمه را می‌توان به عنوان نقطه روشن دورنمای تعامل نهادناظر با شرکت های دانش بنیان بیمه و استارتاپ‌ها تلقی کرد.

همچنین در این شماره از بیمه دیجیتال یکی از گزارش‌های مهم پژوهشکده بیمه ایران با عنوان «مروری بر واقعیت‌های آماری ضریب نفوذ» بررسی و به صورت خلاصه در بخش‌های مختلف واکاوی شده است. بررسی دلایل حرکت کند ضریب نفوذ بیمه در کشور از مواردی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

بیان تجربه بیمه‌گری در کشور چین نیز موضوعاتی است که در شماره پنجم دوهفته‌نامه بیمه دیجیتال به آن توجه شده است. زیر و بم موفقیت شرکت پینگ‌آن به عنوان بزرگ‌ترین بیمه‌گر کشور چشم بادامی‌ها و بررسی ابعاد مختلف زندگی «پیتر ما»، بنیانگذار آن از گزارش‌های خواندنی این شماره از بیمه دیجیتال است.

و البته شنیدن داستان یک شکست. روایتی از زبان «دنیس سنچیسف»، بنیان‌گذار استارتاپ بیمه‌ای میندارو. او در این گزارش از دلایل شکست این کسب و کار بعد از یک دوره درخشش می‌گوید و به کسب و کارهای دیجیتالی بیمه راهکار می‌دهد.

شماره پنجم بیمه دیجیتال را می توانید از اینجا دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.