با حمایت بیمه مرکزی و بیمه تعاون برگزار شد / مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات اینشورتاک
مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات سخنرانی صنعت بیمه (اینشورتاک) و رونمایی از پوستر دومین دوره این مسابقات در ساختمان بیمه مرکزی برگزار شد.
به گزارش بیمه تعاون، مراسم نخستین مسابقات سخنرانی صنعت بیمه (اینشورتاک) در ساختمان بیمه مرکزی با حضور پرویز خوشکلام خسروشاهی، قائم مقام رئیسکل بیمه مرکزی؛ یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون؛ علیرضا هادی، مدیرعامل شرکت بیمه زندگی باران؛ محمدصالح چیتگران، عضو هیئتمدیره بیمه تعاون و حبیب میرزایی، معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد برگزار شد.
در این مسابقه که با هدف توسعه ضریب نفوذ بیمه در کشور و با حمایت شرکت بیمه تعاون راهاندازی شد، بیش از ۳۰۰ نفر از نمایندگان و شبکه فروش شرکتهای بیمه شرکت کردند که پس از برگزاری دورهها و ارزیابیهای صورتگرفته ۱۳ نفر بهعنوان فینالیست انتخاب و در نهایت شش نفر منتخب دوره نخست معرفی شدند.
ضرورت گسترش دامنه سخنرانی به شبکه پرداخت خسارت
در مراسم اختتامیه، پرویز خسروشاهی، قائممقام رئیسکل بیمه مرکزی با اظهار این موضوع که اجرای برنامههایی همچون اینشورتاک نباید فقط بر شبکه فروش صنعت بیمه متمرکز شود، خواستار اجرای این مسابقات برای شبکه پرداخت خسارت شد و توضیح داد: «در حال حاضر اکثر کسانی که خسارت بیمهنامه دریافت میکنند، ناراضی هستند و دلیل آن این است که یا نمیدانند بیمهنامه آنها چه مواردی را پوشش داده یا اینکه نماینده بیمه با مردم خوب صحبت نکرده است.»
خسروشاهی سپس خطاب به شرکتهای بیمهای گفت: «با گسترش ابتکار عمل همراه با عنصر رقابت میتوان به رشد و توسعه صنعت بیمه کمک کرد؛ زیرا مردم را هم درگیر صنعت بیمه میکند.»
قائممقام رئیسکل بیمه مرکزی برگزاری این مسابقه را ابتکاری جدید در صنعت بیمه دانست و تصریح کرد: «تربیت کارشناسان با توانمندیهای فن بیان، مهارتهای مذاکره و فروش کمک بزرگی برای صنعت بیمه بهشمار میآید که متعاقباً به گسترش فرهنگ بیمه در جامعه و افزایش ضریب نفوذ بیمه ختم میشود. بیمهگران همانقدر که در حوزه فروش بیمهنامه به استفاده از فن بیان نیاز دارند، باید توانایی سخنگفتن درباره خدمات پس از فروش بیمهنامه و عمل به تعهدات بیمهگر را نیز کسب کنند، چراکه این مهارت مؤثرتر از مهارت بازاریابی است.»
بیمههای زندگی استعدادی برای فروش آنلاین ندارند
در ادامه مراسم یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون نیز گفت: «مسابقه اینشورتاک در صنعت بیمه کاملاً مستقل از بیمه تعاون است و برای توسعه ضریب نفوذ بیمه و توسعه بیمهنامههای زندگی برگزار شده و امیدواریم در سالهای آینده نیز مسابقات سخنرانی در صنعت بیمه تداوم داشته باشد.»
به گفته او با وجود اینکه شبکه فروش بیمه و استارتاپها گسترش پیدا کردهاند، اما فروش بیمه بهصورت غیرحضوری فقط پنج درصد را شامل میشود و همچنان ۹۵ درصد فروش بیمهها در بستر چهرهبهچهره و حضوری صورت میگیرد.
به عقیده مظلومی، فروش بیمهنامههای زندگی هیچ استعدادی از طریق ارائه آنلاین و غیرحضوری نمیخواهد، بلکه فروش بیمهنامه زندگی باید با ارائه توضیح و داشتن مهارت صحبتکردن و معرفی مزایای صنعت بیمه صورت پذیرد.
مظلومی با تأکید بر اینکه بیمه محصولی فروختنی است، نه خریدنی، ادامه داد: «در رویداد مسابقه سخنرانی صنعت بیمه، فرصتی فراهم شده که فعالان صنعت بیمه توانایی خود در زمینه معرفی محصول را محک بزنند و در این زمینه آموزش نیز ببینند.»
او با بیان اینکه این رویداد، فراشرکتی است و همه دستاندرکاران صنعت بیمه میتوانند در آن مشارکت کنند، ادامه داد: «سخنرانی حرفهای یک اصل پذیرفتهشده در صنعت فروش است و یکی از روشهای توسعه فرهنگ بیمه و نیز کمک به افزایش ضریب نفوذ آن، افزایش مهارت سخنوری فروشندگان بیمه بهمنظور اقناع خریدار است.»
گام بعدی؛ مفهومسازی قراردادهای بیمهای
در بخش دیگری از مراسم، علیرضا هادی، مدیرعامل بیمه باران به سخنرانی پرداخت و گفت: «خوشبختانه چند سالی میشود که انحصارها از بیمه برداشته شده و به تعداد شرکتهای خصوصی اضافه شده است.»
او در اینباره ادامه داد: «چنین مسابقاتی به گسترش راه صنعت بیمه کمک خواهد کرد؛ چراکه شاهد هستیم با وجود استادان بزرگ بازاریابی، همچنان در این زمینه ضعیف هستیم و نیاز داریم تا روشهای جدیدی را برای فروش و توسعه بیمه انتخاب کنیم.»
هادی همچنین افزود: «نیاز است تا در زمینه مفهومسازی قراردادهای بیمهای نیز فعالیتهای توسعهای در پیش بگیریم.»
مصطفی زندی، مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی نیز سادهسازی مفاهیم بیمه برای مردم و معرفی آییننامههای بیمه مرکزی را که مرتب در حال بهروز شدن است، هدف برگزاری مسابقات سخنرانی صنعت بیمه ذکر کرد.
او ضمن اظهار امیدواری برای استمرار این مسابقه بیان داشت: «هماکنون در بسیاری از استانها و شهرستانها، ظرفیتهایی برای توسعه بیمه وجود داشته که متأسفانه افراد قابلی برای تبیین تربیت نشده اند؛ چنین رویدادهایی میتواند به توسعه فرهنگسازانه بیمه منجر شده و خبرگانی را در این زمینه برای حضور در مناطق کمترآشنا تربیت کند.»
احسان حقبجانب، دبیر رویداد نیز دیگر سخنران مراسم بود که با اشاره به اهمیت سخنوری در صنعت بیمه عنوان کرد: «با برگزاری این رویداد موفق شدیم بازخوردهای مطلوبی را از استانها دریافت کنیم و همچنین در نظر داریم در ادامه روی موضوعات نوینی که بتواند به گسترش و بهسازی صنعت بیمه منجر شود، تمرکز کنیم. باید تلاش کنیم تا زمینههایی را برای ورود علاقهمندان بیشتری به فعالیت در صنعت بیمه فراهم کنیم.»
گفتنی است در پایان مراسم، از پوستر دومین دوره مسابقه سخنرانی اینشورتاک که بناست با رویکرد «استعدادیابی، ارتقای مهارت سخنوری و انتشار مجموعه سخنرانی فعالان صنعت بیمه» برگزار شود، رونمایی شد