رسانه بیمه دیجیتال
رسانه صنعت بیمه و اینشورتک ایران

درباره

رسانه «بیمه دیجیتال» رسانه صنعت بیمه و اینشورتک ایران است. سردبیر بیمه دیجیتال لیدا هادی از چهره‌های شناخته شده حوزه رسانه و اینشورتک ایران است. بیمه دیجیتال بخشی از فعالیت‌های توسعه‌ای کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار است. راه‌کار پیش از این رسانه‌های راه پرداخت، کارنگ، رمزارز، کتاب‌ راه‌کار و انتشارات راه پرداخت را خلق و راه‌اندازی کرده بود. بیمه دیجیتال در پی درخواست‌های کسب‌وکارهای فعال و پیشروی صنعت بیمه ایران ایجاد شده است و امیدواریم این رسانه بتواند در زمینه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، آموزش و توسعه صنعت بیمه ایران نقش داشته باشد و به بازیگری تاثیرگذاری تبدیل شود.

اینشورتک یا همان فناوری‌های بیمه که معادل عبارت InsurTech است، یعنی «کاربرد نوآورانه فناوری برای ارائه خدمات بیمه» و یکی از ۹ حوزه زیرمجموعه فین‌تک است؛ به طور کلی، اینشورتک به کاربرد نوآورانه تکنولوژی برای ارائه، توزیع و مدیریت خدمات بیمه‌ای گفته می‌شود. این صنعت با کمک بزرگ‌داده‌ها، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، به جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مشتریان برای ارائه خدمات بهتر بیمه‌ای متناسب با هر مشتری به طور جداگانه است. برای مثال تاکنون کسی که رانندگی پرخطر می‌کرد با کسی که رانندگی محتاطانه می‌کرد، هر دو یک قیمت برای بیمه سالانه خودرو پرداخت می‌کردند؛ اما حالا این صنعت می‌تواند با کمک اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، راننده پرخطر را از راننده محتاط شناسایی کند و مبلغ بیمه سالانه متفاوتی برای برای هر راننده در نظر بگیرد.